2015. július 26., vasárnap

Sorskerék 2: A felnőttkor küszöbén

Szándékosan nem írtam ki a neveket, lehet találgatni J



3 évvel később

 Sietve távozom a tárgyalóból, fejemben máris eredmények után kutatok. Az irodám az ötödik emeleten van, jelenleg próbálok minél gyorsabban eljutni oda. Szólok a titkárnőmnek, hogy ma már senki ne zaklasson, mert fontos dologgal kell foglalkoznom.
A táblán egy egyenlet árválkodik, megfejtésre várva, ez segíti a pénzügyben való eligazodást. Erre kell időt szakítanom, csak kedvem nincs hozzá.
Szeretem a munkámat, tele van kihívásokkal, de kicsit untat a dolog. Mióta itt dolgozom, alig van életem, a munka teljesen lefoglal. Fáradtan ülök le, szemem az asztalon lévő fényképre pillant. Mi öten vagyunk rajta még a középiskolából. Milyen boldogok is voltunk! Érdekes, hogy a szoros barátságunk még a távolságot is kibírta, bár már vannak repedések. Jennel nagy ritkán sikerül beszélnem, most is csak az üzenetrögzítője kapcsol.
3 év sok idő. Egy pozitívum van, néhány nap múlva találkozunk, ugyanis Robin nővére férjhez megy és mindenkit meghívott.
            Próbálok visszatérni a valóságba, ma este a barátommal vacsorázom, szeretnék remekül kinézni. Tavaly ismerkedtünk meg, egy ügyfelem által. Már első pillanatban elbűvölt, udvarias volt, meghívott egy italra. Többször találkoztunk, 8 hónapja alkotunk egy párt. Idősebb nálam, de ez nem igazán zavar. Elegem van egy életre a kisfiúkból. Brian egyszerűen tökéletes.



-          Végeztünk mára! – jelentette ki főnököm, mire csak bólintok.
Egész nap erre vártam, hogy visszamenjek a lakásomba. Otthon elégedetten merülök a habok közé. Az illatos fürdő segít ellazulni, kipihenni a mai napot. Ez egy kemény munka. Sok könnyel, fájdalommal jár, kitartást igényel, ennek ellenére szeretem ezt csinálni.
3 éve derékba tört a zenei karrierem, ki kellet találnom, mit csináljak. Párizsba utaztam, itt találkoztam a menedzseremmel, aki rögtön munkát ajánlott. Anyám oda volt a boldogságtól, mikor meglátta a képeket, elégedetten konstatálta a változást. Már nem voltam az a fura zenész csaj a suliból, hanem a magabiztos modell. Hiányzik Amerika, a barátaim, a családom. Testvéremmel sikeresen megbékéltem, ma már egyáltalán nem haragszom rá. Robinnak igaza lett. Egy férfi sem ér annyit, hogy elveszítsük miatta a legjobb barátainkat, esetleg testvérünket.
Kíváncsi vagyok a többiek, mit csinálnak. Lena gyakran telefonál, de alig tudunk beszélni. Vagy ő dolgozik, vagy én nem érek rá. Robin üzeneteket küldözget, ezek általában rövid jókívánságok.
A lazító fürdés után kényelmes ruhában ülök a kanapéra, egy pohár bor kíséretében. Pillantásom megakad egy díszes levélpapíron. Vivi Lemmer esküvői meghívója. A múlt hónapban kaptam meg, már sokszor elolvastam.
Vivi 26 éves, ideje bekötni a fejét. Anno mi már 21 éves korunkban férjhez akartunk menni, jelenleg ez kivitelezhetetlen. Nekem a munka az első, különben sem mutatkozhatom akárkikkel. Az ügynökség szigorúan korlátozza az ismeretségeimet. Mostanában elég sokat játszadozom a kilépés gondolatával. Hazaköltözhetnék, persze saját lakásba. Annak idején elmenekültem onnan, de ideje visszatérnem és szembenéznem a múlttal.




„Kávét akarok.” Erről vitatkozok önmagammal már egy ideje. Éjfél múlt már, én a gépem fölé hajolok, rendületlenül gépelve a következő cikk anyagát. Silvi bármikor telefonálhat, az anyagot követelve. Ha az embernek a rokona a főnöke, akkor duplán kell keményen dolgoznia. A legtöbben így is minden sikeremet a nagynéném nevéhez kötik. Szerintük ő az egyetlen, aki valamit is elérhet a szakmában.
            Szüleimet a szívroham kerülgette, mikor kijelentettem, hogy eszem ágában sincs az orvosira menni, nem érdekel sem a biológia, sem a kémia. Először veszekedtek, fenyegetőztek, aztán megbékéltek.
            Mindennek van előnye, ennek is. Akiket nem kedvelek, arról gondoskodom, hogy negatív kép alakuljon ki. Legutóbb Lauren Wright tett rám néhány kellemetlen megjegyzést, de a megtorlás nem maradhatott el. A haragomat a karrierje is megérezte, kénytelen volt elnézést kérnie az ügynöksége nyomására. Szeretem ezt a fajta hatalmat, kétség kívül élvezem is. Három év kemény munka meghozta a gyümölcsét, rettegnek tőlem a sztárok, celebek, műsorvezetők, modellek.
            Természetesen a negatívumok sem maradhatnak el. A munkám eléggé lefoglal, ráadásul sohasem tudhatom, milyen szándékkal közelednek felém. Az utolsó barátom is csak a jó híre érdekében akart velem lenni, számomra ez elfogathatatlan. Most egyedül vagyok, így a legjobb. Hiányzik egy férfi az életemből, de nehéz megfelelőt találni. Mindegyikből hiányzik valami, bár Robin szerint csak válogatós vagyok. Ő bezzeg kihasználja adottságait, engem is mindig bíztat rá.
            Drága barátaimmal annyira ritkán tudok beszélni, Jen szinte teljesen eltűnt a GPS-ről. Legalább Vivi esküvőjére eljönnek, mindenki visszaigazolt. Előtte elmehetünk lazítani, ránk fér már.



-          Dora, már mondtam, hogy vaníliaszínű szalvétákat kell tenni a hófehér damasztterítőre.
-          De az egyáltalán nem illik az ezüst mintás tányérokhoz – ellenkezett az újoncom.
-          Jaj, te lány! Azok aranyszegélyesek. Az ezüstöt a jövő heti Halding vacsoránál használjuk. Ha képtelen vagy megjegyezni, akkor használj emlékeztetőt.
-          Elnézést – komorult el a gyakornokom, mire elmosolyodtam.
-          Szedd össze magad, vagy nem sokáig dolgozol itt. Ha kényszerből teszed, örökké hibázni fogsz. Kedvellek, de nekem pontos munkaerőre van szükségem.
-          Szeretem a munkámat – kiáltott fel. Sok dologban hasonlítunk egymáshoz vele.
-          Helyes. Nos, mivel nem szokásom terrorizálni a beosztottaimat, egyáltalán nem értem, miért félsz ennyire.
-          Mindig hibázom.
-          Előfordul, majd belejössz. Most menj, ellenőrizd a telefonokat, utána van egy szabad órád.
Jókedvűen sétálok vissza a saját irodámba, ahol minden az én ízlésem szerint van berendezve. Legjobban a vörös sötétítő függönyömet szeretem. Az irodám inkább szobához hasonlít, ezért az ügyfeleimet a tárgyalóban fogadom. A munkám a legjobb, ami történhetett velem. A sok múltbéli fájdalom után csak ez segített visszarántani a nagyvilágba. Legjobban az fáj, hogy a saját testvéremet árultam el. Ezt soha nem bocsátom meg magamnak. Akár tévedés volt, akár nem, elkövettem, ez pedig megváltoztathatatlan.
            Jó a saját lábamon állni. Nagyanyám segítségével megalapítottam a Cathrine’s world nevű céget, azóta sikert sikerre halmozok.
            A munka miatt keveset találkozom a barátaimmal, nővéremet tavaly láttam utoljára. Hamarosan hazajön, akkor újra együtt a csapat.
            Barátom most nincs, pár hete szakítottam a legutóbbival. Az énekesekkel mindig megjárom. Túl sok velük a probléma, az állandó fotósok az őrületbe kergetnek. Most már megértem, miért ajánlották a lányok Maxet. Ő kedves, aranyos, gondoskodó. Biztosan a tenyerén hordott volna. Deanből elegem lett, amikor megütött egyből szakítottam vele. Akkora cirkuszt rendezett, hogy ki kellett dobatnom.


            Elégedetten dőlök hátra a bőrülésben. Megint sikerült egy balekot befűznöm, ezzel is gazdagítva jelentős vagyonomat. Mindig azt hittem ez nehéz lesz, de a kisujjamat sem kell mozdítani az eredményért. Megérte tanulni.
            A középiskola után pszichológiát hallgattam az egyetemen, felvettem néhány üzleti élettel, pénzüggyel foglalkozó tárgyat is. Addig halogattam a választást, míg ráébredtem a legjobb megoldásra. Ma már rutinosan manipulálom az embereket, ügyfeleim a tenyeremből esznek.
            A férfiaknál ez kevésbé szerencsés, szeretem az önálló akarattal rendelkező embereket, ezért is Jacob a pasim. Ő aztán nem rejti véka alá a véleményét, sokat veszekszünk, de ezek félelmetes szexbe torkollanak. Néha egész délelőtt az ágyban maradunk, ami mindig nagy örömet okoz. Először csak játszadoztam vele, de megtetszett a magabiztossága, így együtt maradtunk. Sokáig azt hittem csak Blaise képes az egekbe repíteni, szerencsére tévedtem. Jacob tökéletes számomra.



Íme a megfejtések: J
Lena Litwin: pénzügyi tanácsadó
Jen Gladwin: modell
Stella Wolsey: Újságíró, riporter
Cat Gladwin: rendezvényszervező
Robin Lemmer: üzletkötő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése